• distribution non reconnue par l'installer java

  • Des difficultés à installer OpenKM ? Aucun problème, la solution est plus proche que vous croyez.
Des difficultés à installer OpenKM ? Aucun problème, la solution est plus proche que vous croyez.

Moderator: dedisoft

Forum rules: Avant de poser une question, merci de regarder la documentation du wiki ou d'utiliser la fonction recherche du forum. Et rappelez vous que nous n'avons ni boule de cristal ni possibilité de lire dans les pensées, aussi pensez à spécifier quelle version d'OpenKM vous utilisez ainsi que la version du navigateur web et du système d'exploitation. Pour de plus amples informations lisez Comment reporter un bug efficacement (anglais).
 #50427  by bmormede
 
Bonjour,

Je suis sous Mageia 7. Java JDK 1.8 est installée. Mariadb est également installée.
Lorsque je lance l'installateur il me dit que ma version de linux n'est pas reconnue et le process s'arrete !
Quelle solution ? Dois-je utiliser une autre méthode pour l'installation de OpenKM ? Est-il possible d'installer OpenKM sur mon serveur Nextcloud ?

Merci d'avance pour votre aide
B. Mormede
 #50431  by jllort
 
What Linux version it is supposed to have in the server ?

Always you can install OpenKM manually without the wizard, really the wizard does all the actions described in this section of the documentation https://docs.openkm.com/kcenter/view/ok ... ebian.html ( I shared ubuntu Debian, maybe you are in another distribution )
 #50434  by bmormede
 
As I wrote in my first post, my Linux version is Mageia 7, a fork of Redhat. The nextcloud server is not related to any linux distribution. It is just supposed to host the database and docs.
 #50451  by pavila
 
The installed tries to detect the OS version to decide which dependencies are needed. In this case, the Mageia distro has not been tested so the installer won't work. I would recommend a more popular distro like Debian, Ubuntu or CentOS otherwise you can find problems.

About Us

OpenKM is part of the management software. A management software is a program that facilitates the accomplishment of administrative tasks. OpenKM is a document management system that allows you to manage business content and workflow in a more efficient way. Document managers guarantee data protection by establishing information security for business content.